Arkadaşlar öncelikle bu keyifli oyunun tam
olarak tadını çıkarıp oynaya bilkmek için oyun hakkında her türlü
biligiye sahip olmanız gerekmektedir edindiğim ve arşivime kattığım bu
bilgileri sizlerle paylaşmak istedim lütfen biraz zaman ayırın ve
baştan sona hepsini okuyun...
Özet
İpekyolu'nun temel
olarak odaklandığı tema kervancılıktır.Oyun 20.seviyeden sonra
oyuncuların 3 farklı meslekten birini tercih etmesine olanak
tanır,bunlar ise ticaretci(trader),avcı(hunter)ve
hırsızlıktır(thief).Ticaretcinin işi mallarını bir şehirden diğerine
olası düşman saldırılarından da koruyarak taşımaktır.Mallar bir
şehirden alınıp diğerinde satılır ve asıl değerinden kat kat yüksek
fiyata satılır.Bu ise ticaretciye zorlu yolculuğunda verilmiş cömert
bir ödül gibidir,fakat ticaretcinin taşıdığı malların değeri ne kadar
yükselirse yolculuğu bir o kadar riskli hale gelecektir.Bazı
oyuncularsa ticaretcileri perişan etmek için hırsız rolüne
bürünürler.Hırsızın amacı ise ticaretcileri öldürmek,malları almak,ve
kendi karları için satmaktır.Hırsızlar genellikle takım oyunu
oynarlar,hedeflerini özenle seçip parti veya guild şeklinde
saldırırlar.Avcılar ise bu iki meslek arasında biryerdedir.Onların
hedefi ise hırsızları öldürmektir ve genellikle ticaretciler tarafından
kiralanırlar ve kervan boyunca koruyucu görev üstlenirler.Herhangi bir
işi başarı ile bitirmek karakterimize deneyim puanı
kazandırır.(experince points)Bu puanlar mesleğinizin seviyesini
yükseltmeye ve karakterinizin mesleği ile alakalı ekstra getiriler
sağlamasına yararlar.Meslekler sabit değildir ve on dakikada bir
değiştirilebilirler.Her nedense,ne zaman hırsız puanı kazansanız
ticaretci ve avcı puanı kaybediyorsunuz.Bu diğer kombinasyonlar içinde
geçerlidir.Bu arada oyuna İslami ve Avrupa ırklarının da gireceği bir
güncelleme de planlanmaktadır.Bu bize yeni canavarlar, yeni yetenek
kağıtları ve yeni silahlar,ve de tahminen yeni başlangıç noktaları
sağlayacaktır. Oyunda İslam liderleri Türk karakterler olarak
hazırlanmıştır.
Amaç
İpek yolu diye bilinen bu uzun yolda
birçok karakterin farklı amaçları vardır,macera dolu bu
yolda,canavarları öldürerek güç kazanmak,şanını ve ününü yaymak genel
amaçtır.Bununla birlikte aslında bu konu karakterinizi yaratırken
kullandığınız model için çok da önemli değildir.
Topluluk
Oyunun
oldukça geniş ve giderek büyüyen oyuncu topluluğu vardır ve yeni
serverlara ingilizce konuşan topluluklar için gayet rağbet
görmektedir.İpek yolu bir MMORPG olarak bütün oyuncuların aynı server
ve aynı çevre içerisinde oynadığı bir oyundur.Oyuncular tek başına veya
partilere katılarak oynayabilir(deneyim paylaşımlılar için 8-experience
share-diğeri içinse 4 kişi olarak),nesnelerini tüccar olarak
satabilir,ya da direk takas edebilirler.Şimdiye kadar oyundaki son
durum şöyledir,harita ana şehirlere bağlı olmak üzere 3 ana bölgeden
oluşur bunlar ise Çin, Batı Çin ve Oasis Krallığıdır,bunlar ise
yolculuk edilebilen,savaşılabilen,mağaralar ve eşsiz canavarların
bulunduğu bölgelerden oluşur.İpek yolu büyük bir dernek(guild)sistemine
sahiptir ve bu sistem büyük grupların dernek adı altında biraraya
gelmesini sağlar.Bir dernek üyesi savaşırsa derneğinin seviye
atlamasına yardımcı olacak dernek puanı kazanır ki yeni seviye ile
dernek daha çok oyuncu alabilir ve başka yararları da olur.Bunların
yanı sıra dernekçe ticaret yapmak mümkündür ayrıca düşman dernek de
kabul edilinebilir.Normalde sadece üst seviye oyuncular dernek
kurarlar,fakat öte yanda yine de düşük seviyeli oyuncuların yeteri
kadar para sağlaması durumunda konu ile ilgili NPC(non player
charecter-oyuncu olmayan karakter)aracılığı ile dernek kurması
mümkündür.Son zamanlarda parti eşleştirme sistemi de oyuna dahil
edilmiştir.Oyuncular parti listelerine partilerini ekleyip oyuncu
arayabilirler ve bu yolla bir partiye katılmak mümkündür.Parti
oluştururken istediğiniz level sınırını ve partinin asıl amacını
belirleyebilirsiniz.Otomatik pot sistemi de son zamanlarda
eklenmiştir.Bu özelliğe aksiyon penceresinden(action window),veya
kısaca "T" tuşuna basarak erişebilirsiniz.Hatta aynı pencereden yine
son zamanlarda eklenen "etkileyici hareket(charming action)"olarak
adlandırılan tuşla da maymununuzu dans ettirebilirsiniz.
Grafikler/Ses
Oyun
grafik ve oynanabilirlik açısından oldukça güçlü ve sesler ise
ortalamanın üstünde olarak,eşsiz bir new age stili ile doğu tınıları
yakalayıp oyuna gerektiği ambiyansı ve güçlü temayı veriyor.Neredeyse
bütün meziyetler(skill),ataklar,ve marifetler(abilities)kendine özgü
özel animasyonlar ve seslerle eşsiz bir biçimde donatılmış ve karakter
modellemelerine de özenilmiş.
Karakter Geliştirme
Oyunda
karakterlerimizin seviyesine göre ayrı ayrı avantajları bulunan
unsurlar vardır.Bu unsurlar Güç Ustalıklarıyla(Force
Masteries-tecniques)direk
ilişkilidir,bunlar:Ateş(fire),Buz(cold),Yıldırım(l ightning) ve
Güç(force),silah ustalıkları ise:Mızrak/Büyük
Kılıç(Spear/Glavie),Kılıç/Jilet Kılıç(Sword/Blade),ve
Ok(Bow)dur.Sabitlenmiş bir meziyet ustalığı yoktur ve bu tamamen sizin
seçiminize bağlıdır.Meziyetler belirli bir ücret karşılığı geri de
alınabilir.Meziyet puanlarınız ve deneyim puanlarınız birbirinden ayrı
olarak yükselirler,böylece meziyetleriniz seviye atlarken istediğiniz
şekilde geliştirebilirsiniz.Bu arada karakter yaratma size birçok size
ayrı ayrı seçenekler vererek,kadın-erkek,istediğiniz vücut şekli,ve
karakteristik özellikler olan boy ve kilo arasından seçiminizi
yapmanıza izin verir.
Deneyim Kazanma
İpekyolunda
karaterinizin kazandığı deneyim puanları tamamen sizin bir kabiliyet
üzerindeki en yüksek seviyenizin karakter seviyenizle arasındaki puan
farkıyla ilişkilidir.Bir canavarı öldürdüğünüzde oyun sizin en yüksek
kabiliyet seviyenizi karakter seviyenizle karşılaştırır.Aradaki fark ne
kadar büyük olursa kazanacağınız kabiliyet puanınız artacaktır(böylece
kabiliyet puanı biriktirme denilen şey gerçekleştirmiş olacaksınız--sp
farming--ki 1 ve 20 leveller arasında yapılması önerilir).Eğer aradaki
fark az ise karakter seviyeniz için daha çok deneyim puanı elde
edeceksiniz.
Eğer hızlı seviye atlamak istiyorsanız ustalık
seviyenizi mümkün olduğunca yüksekte tutmanız gerekir,fakat unutmayın
ki ileri seviyelerde kabiliyet puanı biriktirmek çok bezdirici bir
uğraştır.
Silahlar
3 kategori içerisinden
seçebileceğiniz 5 ayrı silah türü vardır,ana kategoriler
ise;kılıç(sword),mızrak(polearm)ve ok'dur.Ok dışında her kategori kendi
içerisinde büyüsel ve fiziksel güçlerine göre ikiye ayrılır.Kılıç
grubunda,Kılıç(sword)daha yüksek büyü hasar gücüne sahipken daha az
fiziksel hasar gücü vardır.Fakat kılıcın alternatifi olan Jilet Kılıç
ise daha az büyüsel,fakat daha çok fiziksel hasar gücüne sahiptir.Aynı
şekilde mızraklarda Büyük Kılıç(glaive)daha çok fiziksel daha az
büyüsel hasar gücüne sahipken,Mızrak(spear)ise daha çok büyüsel ve daha
az fiziksel hasar gücüne sahiptir.Kılıçlara ve Mızraklara nazaran
Okların hem büyüsel hem fiziksel hasar güçleri daha az olmasına rağmen
okun menzilli saldırı avantajı vardır.Kılıçların hepsi tek elle
kullanılıyor olmasına rağmen kılıç kullanıcılarının kalkan taşıma
seçenekleri vardır.
Giysiler/Zırhlar
Savunma
teçhizatı 6 vücut bölgesine
ayrılmıştır,bunlar;ayaklar,bacaklar,eller/kollar,omuz ve
kafa'dır.Oyuncular bunun yanı sıra 2 büyülü yüzük,1 büyülü kolye,ve bir
çift büyülü küpe takabilirler.(bunla beraber takılar oyuncunun
görünümünde bir değişiklik yaratmazlar).Savunma teçhizatı ise 3 ana
bölüme ayrılır,bunlar;Zırh(armor),Koruyucu(protector)ve Düz
Giysi(garment)dir.Zırhlar en yüksek fiziksel defansa sahip olmalarına
karşın en düşük büyüsel savunmayı sağlarlar ve koruyucular ile karışık
giyinilebilirler,Koruyucular ise dengelenmiş bir fiziksel ve büyüsel
defansa sahiptirler ve zırhlarla birlikte giyilebilirler.Komple olarak
giyinilmiş bir koruyucu takım kullanıcıya %10 yürüme hızı ve mana
kullanımda %10 azalma sağlar.Giysiler ise koruyucu veya zırhlarla
beraber giyinilemezler,en düşük fiziksel defansa sahip olmalarına
karşın en yüksek büyüsel defans sağlarlar.Takım olarak giyinilen
giysiler kullanıcıya %20 yürüme ve %20 oranında mana kullanımda azalma
sağlarlar.Bu üç tür savunma teçhizatı kendi içlerinde iyi
dengelenmiştir ve yapacağınız tercihler ve farklı kullanım şekillerine,
karakterinizin yapısına ve ortama göre de uyumludur.Teçhizatlar 8
farklı seviyededir ve yedinci seviyeye kadar NPC'lerden temin
edilebilir.Yedinci seviyeden sonra kullanacağınız teçhizatlar sadece
canavarlardan düşürülebilir veya diğer oyunculardan sağlanabilir.
İtem Mall
Oyun
ücretsiz olmasına rağmen son zamanlarda nesne pazarı oyuna
eklenmiştir.Oyuncu kredi kartları vasıtası ile resmi siteden belirli
ücretleri ödeyerek oyundaki hesabına oyunda "ipek" olarak geçen değeri
aktarır.Belirlenen "ipek" değeri ile evcil hayvan gibi,deneyim
çoğaltıcı belge(exp enhancin scroll)veya nesne satmak için açacağı
dükkanının dekorasyonu değiştirecek kağıt vs..gibi çeşitli şeyler satın
alınabilir.
Nesne Sınıfları
Halihazırda bulunan 4 farklı nesne türü vardır ve bu nesnelerin her biri kendine has özellikler barındırırlar.
Normal nesneler
Normal,ya
da bir başka deyişle "beyaz" nesneler en çok karşılaştığımız
nesnelerdir.Bu kategorideki tüm nesneler npc'lerden temin edilebilir ve
kendi sınıflarının muhtemel en düşük değerlerine sahip olurlar.Örnek
olarak,npc'den satın aldığınız bir silah genel olarak 2 kritiğe
sahipken,daha yüksek kritiğe sahip silahlar kolaylıkla bulunabilirler.C
Sihirli Nesneler (blue, mavi)
Sihirli
nesneler bir ya da iki nesne modifiyesine sahip olup,sınırları ise
karakterin ya str int puanlarını yükseltmekten,karakterin anormal
durumlardan(donma,yanma gibi) daha az zamanda sıyrılmasına yardım
etmeye kadardır.Öteki tip modifiyeler ise simya ile sağlanır.
Mühürlü Nesneler(seal)
Mühürlü
nesneler ise gayet az rastlanan değişikliklerle bulundukları levelin
üstündeki nesnelerin özelliklerine sahip olurlar.Yere
düştüklerinde,kendilerine has görüntüleri onların normal itemlerden
rahatlıkla ayırabilmektedir.Çantanızda ise,mühürlü nesneler yanıp
sönerek parlarlar.Her nesne mühürlü olarak düşürülebilir.Bunlara rağmen
mühürlü zırhlar size özel bir görüntü sağlamayacaklardır,fakat silahlar
ve kalkanlar kendilerine özgü bir parıldama saçarlar.3 değişik seviyede
mühürlü nesne vardır,bunlar:Yıldız Mührü+5),Ay Mührü(+10),Güneş
Mührü(+15),olarak sıralanırlar.
Yıldız Mührü : Seal of Star(SoS)
Ay Mührü : Seal of Moon (SoM)
Güneş Mührü : Seal of Sun (SoSun)
Dünyevi Olmayan Nesneler(ethereal)