Yine Pasifik, yine 2. Dünya Savaşı, ama bu kez farklı...
Battlefield serisinin 3 ana oyun ve birkaç görev paketi süren macerasına, İsveçli geliştirici DICE sadece çoklu oyuncu modunda oynanabilen yeni, ama oldukça küçük çapta bir yapım kazandırdı: Battlefield 1943. Daha ziyade ortalama oyuncuyu hedefleyen ve konsol sahiplerini de sevindirecek 1943’te, serinin en sevilen oyunlarından Battlefield 1942’de bulunan Wake Island, Iwo Jima, Guadalcanal ve Coral Sea haritalarında çarpışıyorsunuz.
"Yapımda farklı çeşitlerde araçlar bulunuyor ve hepsini kullanabiliyoruz. Genel olarak sürüş kontrolleri de kolay." Etrafı dağıtmak!
Serinin yeni üyesinde sadece multiplayer modu mevcut, dolayısıyla yapay zekâdan söz etmek mümkün değil. Battlefield 1943, ilk olarak Bad Company’de kullanılan ve gördüğünüz her tarafı yerle bir etmeye imkân tanıyan Frostbite grafik motoruyla geliştirilmiş. Çevre grafikleri ve karakter modellemeleri çok ayrıntılı olmasa da, etrafta gördüğünüz hemen her yerin dağıtılabiliyor olması oldukça keyifli. Bu bağlamda mesela oyun boyunca sıkça kullanacağınız tanklarla herhangi bir binaya çarptığınız zaman, temas ettiğiniz bölge gayet güzel fiziklerle parçalarına ayrılıyor. Yol kenarlarındaki çitler veya askeri alanları çevreleyen tel örgüler de fizikten nasibini almışlar.
"Oyun boyunca amaç, Capture the Flag mantığıyla haritada mümkün olduğunca çok bölgeyi ele geçirmek. Bunun için ekranın sol alt köşesindeki haritada işaretli bölgelere gidip bayrağın yanında durmanız yeterli." Yapımda eskiden beri alışageldiğimiz karakter tercihi devam ediyor. Üç farklı sınıfa ayrılmış askerlerden Rifleman uzun menzilli atışlar yapabiliyorken, tanklar karşısında hiç şansı yok. Bunun için Infantry seçmeniz gerekiyor. Türkçesi “Piyade” olan bu sınıfın askerleri otomatik tüfeğe ve roketatara sahip, dolayısıyla karşınızda büyük zırhlı bir aracın uzun namlusunu size doğrulttuğunu görürseniz, tereddüt etmeden havaya uçurabilirsiniz. Her iki sınıf da ellerindeki anahtarla, arızalı araçları tamir edebiliyor. Son sınıfta ise pusucuların gözdesi Scout yer alıyor. Bunu seçtiğiniz takdirde dürbünlü ve uzun menzilli sniper’la yattığınız yerden nokta atışları yapabilirsiniz. Alternatif olarak yakın dövüşlerde beylik silahına davranan Scout bıçak da kullanabiliyor. Bir sınıfı seçtiğinizde maç bitene kadar ona mahkum kalmıyorsunuz. Öldüğünüz zaman yeniden sınıf seçebiliyor ve elinizde bulunan bölgelerden hangisine spawn edeceğinizi tercih edebiliyorsunuz. Öldürdüğünüz askerlerin düşürdükleri silahları kullanabilmek de mümkün. Yine Pasifik, yine 2. Dünya Savaşı, ama bu kez farklı...
Oyun boyunca amaç, Capture the Flag mantığıyla haritada mümkün olduğunca çok bölgeyi ele geçirmek. Bunun için ekranın sol alt köşesindeki haritada işaretli bölgelere gidip bayrağın yanında durmanız yeterli. Ama dikkat edin, barakalara pusmuş düşman askerleri sizi gafil anınızda avlamasın. Ekranın üst kısmındaki daire rakip ülkenin bayrağı inerken ve kendi bayrağınız göndere çekilirken doluyor. Bu süre zarfında bayrak direğinin çevresinde bulunmanız lazım, çok uzaklaştığınız takdirde işlemi yinelemeniz gerekiyor.
"Yapımda eskiden beri alışageldiğimiz karakter tercihi devam ediyor. Rifleman, Infantry veya Scout sınıfından birini tercih edebiliyoruz. Hepsinin kendilerine göre avantajı ve dezavantajları bulunuyor." Bitmeyen savaş
Maç boyunca tanklardan arazi araçlarına ve uçaklara kadar uzanan taşıt seçeneğiyle kendinizi bir yerden diğer bir bölgeye götürebildiğiniz gibi, sürücüsü bulunan tank veya cipin yedeğine oturup makineli tüfeği de kullanabiliyorsunuz. Bu sayede yapım, takım çalışmasını da alttan alta körüklemiş oluyor; çünkü ekipteki arkadaşınız arabayı kullanırken siz de ateş ederek yolu açabiliyor, böylelikle daha fazla puan kazanabiliyorsunuz. Oyun boyunca yaptığınız hemen her eylemin size puan olarak dönüşü var ki, bu da zaten listede üst sıralara yerleşmek için şart. Arabayla rakiplerinizi ezerken veya sürücü koltuğunda oturup, arkadaşınız onları yere sermesini sağlarken asist puanları kapıyorsunuz. Haritada ne kadar çok mıntıkayı fethedip kendi hanenize kaydederseniz, düşman askerinin spawn etme sayısı o kadar çok düşüyor. Tüm bölgeleri fethettiğinizde artık ölünce dirilmeyen rakip taraf, son adamı ayakta kalana kadar direniyor ve sonrasında maçı kazanabiliyorsunuz.
"Battlefield 1943, ilk olarak Bad Company'de kullanılan ve gördüğünüz her tarafı yerle bir etmeye imkân tanıyan Frostbite grafik motoruyla geliştirilmiş. Genel olarak grafikler günümüzün gerisinde kalıyor." EA’nın yayıncılığını üstlendiği Battlefield 1943, çok keyifli bir yapım. Yeni nesil grafikleri olmayan, fakat bu göz önüne alınmadığında çok keyifli anlar yaşayacağınızı garanti edebileceğim oyunu, 560 MB kadar boyutuyla PlayStation Network’den indirip yarım saatlik demo süresi boyunca deneyebilir, hoşunuza gittiği takdirde 14,99$ (23 TL) gibi cüzi bir rakama satın alabilirsiniz. Ben incelemeyi yazarken, oyunun ana sayfasında yer alan istatistiklerde, yapım daha geçtiğimiz günlerde çıkmış olmasına rağmen 25 milyon öldürme sayısına ulaşmıştı. TTnet’in 1 MB tarifesinde bile rahatsız edici laglar olmadan, Battlefield’ın multiplayer dünyasına girebilirsiniz